Zeci de şoferi cu vehicule înmatriculate în ţara vecină nu plătesc taxe locale şi nici asigurare la firmele româneşti. Şoferii fac economii importante, iar firmele care intermediază înmatriculări la sud de Dunăre merg ca pe roate.
Dumitru Corintin este proprietarului unui Nissan achiziţionat în urmă cu aproape doi ani. Pietreanul a cumpărat maşina cu 4.800 de euro şi ar fi trebuit să plătească alţi 5.700 de euro pentru a-şi înmatricula maşina în România.
„Când am văzut că eu, ca şi cetăţean plătitor de taxe sunt umilit într-o aşa manieră, nici n-am vrut să mai aud de români. Într-o singură zi am rezolvat totul în Bulgaria, nu am stat la coadă şi nu am avut niciodată probleme cu actele maşinii la controlul poliţiştilor“, ne-a povestit bărbatul care se plimbă de peste un an şi jumătate cu numerele bulgăreşti. El şi-a înmatriculat maşina cu doar 600 de euro la sud de Dunăre.
Şoferii spun că fac economii importante pe termen lung. „Am maşină cu o capacitate a motorului de 2,5 litri. În ţară ar fi trebuit să plătesc enorm la asigurare, peste 300 de euro pe un an, pentru că intră la categoria limuzină. Acum, cu 250 de euro îmi achit acolo asigurarea, impozitul şi revizia tehnică pentru un an întreg“, explică George Ghineţ, care îi plăteşte statului român numai taxa de drum.
Cum se procedează
Şoferii care vor să conducă maşini „bulgăreşti“ trebuie să semneze contracte cu una dintre firmele specializate, care se ocupă de formalităţi.
După aceea, şoferii fac o procură notarială prin care sunt împuterniciţi de patroni cu drepturi depline asupra vehiculelor. Riscurile devin nule, atât timp cât actele maşinii sunt păstrate în original de către şoferi. „Eu îmi cedez prin actul notarial toate drepturile de folosinţă a autoturismului asupra şoferului şi niciun document original sau copie nu rămâne la mine. Până acum n