Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a scos la licitaţie modernizarea ultimelor două tronsoane ale centurii Bucureşti, cu o lungime de 20 km, ce vor face legătura cu autostrăzile A1 şi A2, valoarea totală estimativă a contractelor fiind de 381,54 mil. lei fără TVA (90 milioane euro).
Dacă luăm în calcul faptul că ofertele pot fi depuse până la data de 30 august 2010, iar durata construcţiei şi a proiectării va fi de 21 de luni, inelul de centură al Capitalei ar putea fi gata integral la jumătatea anului 2012.
Cele două tronsoane vor fi lărgite la patru benzi, vor fi construite poduri şi pasaje, precum şi parcări. Inelul de centură al Capitalei, cu o lungime totală de 71 km, a intrat în lucrări de construcţie şi modernizare începând cu 2007 şi în prezent se lucrează pe trei tronsoane în sudul Capitalei şi alte trei în nord. Altfel spus, din totalul lungimii centurii, se lucrează doar pe cei 20,5 km din nordul Capitalei, care urmează să fie finalizaţi în noiembrie 2010, în timp ce la centura din sud (33,1 km) lucrările de construcţie nu au început deşi contractele au fost semnate pe 26 noiembrie 2008
Licitaţia pentru lărgirea la patru benzi a tronsonului dintre DN 2 şi A2 (autostrada Bucureşti-Constanţa) cu o lungime de 11,4 kilometri vizează lucrările de proiectare şi execuţie şi are o valoare estimativă de 243,42 mil. lei fără TVA (57,31 mil. euro fără TVA). Sectorul este situat între kilometrii 12,3 şi 23,7, iar lucrările vor presupune, printre altele, amenajarea a patru intersecţii, mutarea utilităţilor şi lucrări de trei pasaje şi un pod şi amenajarea unei parcări pe partea stângă a drumului la kilometrul 16,4.
Licitaţia pentru lărgirea la patru benzi a tronsonului dintre DN 7 şi A1 (autostrada Bucureşti-Piteşti), în lungime de 8,7 kilometri, are o valoare estimativă de 138,12 mil. lei, fără TVA (32,52 mil. euro, fără