Elevii români au rezultate mai slabe la şcoală după ce au primit computere prin programul guvernamental „200 de euro pentru un calculator“, potrivit rezultatelor unui studiu efectuat în România în 2009, publicat de cotidianul american New York Times.
Studiul a fost realizat de profesorul Ofer Malamud, de la Universitatea din Chicago, şi de românul Cristian Pop-Eleches, de la Universitatea Columbia, şi s-a bazat pe o cercetare făcută în România în 2009, după derularea programului susţinut de guvern, prin care elevii şi studenţii cu venituri reduse pot beneficia de un ajutor de 200 de euro din partea statului pentru a-şi cumpăra un calculator.
Utilizarea calculatoarelor a dus la scăderea rezultatelor obţinute de elevi la şcoală, arată studiul. „Am înregistrat un efect negativ al cunoştinţelor în rândul elevilor“, a declarat Ofer Malamud.
Familiile cu venituri reduse au primit cu bucurie măsura guvernului, gândindu-se că aceste calculatoare vor avea rolul de a-i ajuta pe copii la teme. Copiii le-au folosit zilnic, dar pentru a se juca, pentru că majoritatea gospodăriilor din România nu sunt conectate la internet, se mai arată în articol. Elevii studiaţi au înregistrat rezultate slabe mai ales la matematică, limba engleză şi limba română.
Studiul arată că singurul efect pozitiv asupra elevilor adus de achiziţionarea computerului este îmbunătăţirea competenţelor digitale. Elevii români au rezultate mai slabe la şcoală după ce au primit computere prin programul guvernamental „200 de euro pentru un calculator“, potrivit rezultatelor unui studiu efectuat în România în 2009, publicat de cotidianul american New York Times.
Studiul a fost realizat de profesorul Ofer Malamud, de la Universitatea din Chicago, şi de românul Cristian Pop-Eleches, de la Universitatea Columbia, şi s-a bazat pe o cercetare făcută în România în 2009, după derularea programului