Polonia a înregistrat anul trecut o creştere medie de 2,2% a preţurilor de pe piaţa auto, germanii de la Volkswagen fiind singurii jucători de profil care au redus preţurile, potrivit unui raport al Comisiei Europene, scrie Warsaw Business Journal.
Potrivit companiei de cercetare Samar, în iunie au fost înmatriculate 27.714 automobile noi în Polonia, în creştere cu 26,11% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent şi cu 19,94% faţă de luna mai 2010.
Astfel, Polonia se deosebeşte de alte 18 pieţe europene, unde producătorii din domeniu au luat în general decizia de a reduce preţurile, aducând variaţia preţurilor în teritoriu negativ.
Declinul a fost mai accentuat în Slovenia (-13,4%), Lituania (-11,1%), Slovacia (-11%), România (-10,1%), Cehia (-9,4%), Malta (-9,2%) şi Bulgaria (-9,1%). Pieţele mai mari, aşa cum sunt Italia, Germania şi Franţa, au demonstrat că sunt mult mai stabile decât cele ale statelor recent intrate în Uniunea Europeană, înregistrând în medie o reducere de circa 1% în ceea ce priveşte preţurile automobilelor.
Potrivit Comisiei Europene, guvernele au început să ofere subvenţii pentru achiziţia de maşini ecologice noi, dând şanse parcului auto de a se îmbogăţi cu modele care poluează mult mai puţin. În timp ce Marea Britanie rămâne în continuare cea mai stabilă piaţă auto, în condiţiile în care preţurile din această ţară au cunoscut un avans de 11,2%, şi evoluţia an la an în cazul Poloniei este extrem de promiţătoare.
"Avem o piaţă destul de stabilă care, bineînţeles, gândindu-ne în perspectivă, este mult mai asemănătoare Germaniei decât României, spre exemplu", a declarat Andrzej Halarewicz, director al companiei de cercetare JATO Dynamics din Polonia.
Polonia a înregistrat anul trecut o creştere medie de 2,2% a preţurilor de pe piaţa auto, germanii de la Volkswagen fiind singurii jucători de profil care a