Frustrata de progresul lent al discutiilor cu Uniunea Europeana in vederea unei aderari, Turcia devine o putere globala in domeniul constructiilor cu ajutorul tarilor Islamice si din fostul bloc sovietic.
Barajele, stadioanele si autostrazile pe care Turcia le construieste in Orientul Mijlociu, Asia Centrala si Africa i-au adus deja o crestere record, scrie Associated Press.
Turcii au, in prezent, proiecte in peste 80 de tari. Una construieste nou metrou din Dubai impreuna cu alte companii japoneze, in timp ce alti turci sunt responsabili pentru constructiile din Kazahstan si nordul Irakului.
Chiar daca turcii nu rivalizeaza deocamdata cu gigantii constructiilor din Europa, SUA, China si Japonia, proiectele pe care ei le au in lume au crescut de la 750 de milioane de dolari in anul 2000 la 23,6 miliarde de dolari in 2008. Criza de anul trecut a scazut, insa, proiectele pana la 20 de miliarde de dolari.
Totusi, guvernul de la Ankara vrea ca volumul contractelor internationale sa creasca la 50 de miliarde de dolari pana in 2015.
In 1999, Turcia nu avea decat patru companii intr-un top al celor mai importanti constructori ai lumii, dar numarul lor a crescut in urmatorii zece ani pana la 31. Castigurile acestora de pe urma proiectelor internationale au fost de 14,05 miliarde de dolari.
Frustrata de progresul lent al discutiilor cu Uniunea Europeana in vederea unei aderari, Turcia devine o putere globala in domeniul constructiilor cu ajutorul tarilor Islamice si din fostul bloc sovietic.
Barajele, stadioanele si autostrazile pe care Turcia le construieste in Orientul Mijlociu, Asia Centrala si Africa i-au adus deja o crestere record, scrie Associated Press.
Turcii au, in prezent, proiecte in peste 80 de tari. Una construieste nou metrou din Dubai impreuna cu alte companii