Constantin Avromescu, country manager Opel pentru România în cadrul Opel Southeast Europe, spune că trebuie elaborată o strategie pentru maşinile electrice care vor fi lansate anul viitor şi pentru toate versiunile care dispun de tehnologii care reduc consumul de combustibil, trend adoptat atât de constructori de volum precum Opel cu EcoFlex sau Opel cu ecoNetic, cât şi de mărci premium precum BMW cu EfficientDynamics.
"Există discuţii într-o fază mai mult sau mai puţin incipientă, noi fiind membri ai APIA, discutăm cu colegii noştri. Nu este important numai să ne gândim acum la diminuări ale taxelor pe modelele electrice. Clienţii ar beneficia de un ajutor mult mai mare dacă ar exista susţinere pentru maşinile Euro 5, Euro 6 sau pentru motorizările care reduc noxele", a spus Avromescu.
Printre mărcile care vor lansa maşini electrice anul viitor se numără şi Renault, cu Fluence ZE, iar Mitsubishi a prezentat încă din vara anului trecut în România modelul iMiev.
Pe de altă parte, în continuare maşinile electrice au un preţ peste 30.000 de euro indiferent de dimensiuni, datorită preţului ridicat al bateriilor. În acest sens există discuţii la nivel european legate de implementarea unui nou set de măsuri care să susţină piaţa acestora.
În prezent pe piaţa locală singurele avantaje ale hibridelor sau motorizărilor Euro 5 reprezintă scutirea de la plata taxei de poluare, pe când în alte ţări acestea beneficiază de taxe anuale mai mici sau deloc, iar în momentul achiziţiei maşinile cu emisii de dioxid de carbon sub un anumit nivel beneficiază de susţinere din partea statului.
Anul viitor GM România va lansa pe piaţa locală modelul Opel Ampera care dispune de un sistem de propulsie electric, care include un motor pe benzină, dar care acţionează numai ca generator.
"Nu am finalizat încă strategia de piaţă pentru noul Ampera. Acestea