Vi s-a întâmplat vreodată să înjuraţi la volan? Liniştiţi-vă, şocant era dacă reuşeaţi să vă abţineţi!
Şoferii orădeni se plâng că, pe lângă gropile din asfalt, gunoierii care golesc tomberoane la ore de vârf şi cerşetorii din intersecţii, amenajările făcute de municipalitate pentru fluidizarea traficului îl dau şi mai tare peste cap. Pe nervii şi banii celor prinşi în ambuteiaje...
(Contra)sensuri giratorii
Menirea sensurilor giratorii este să mărească atenţia şoferilor la intrarea în intersecţie, pentru evitarea accidentelor şi disciplinarea circulaţiei. Şoferii orădeni spun însă că acestea mai mult încurcă decât ajută. "Cineva din Primărie a descoperit o modă din occident de acum 50 de ani şi o aplică peste tot. Cum se întâlnesc două străzi, cum, hop, un sens giratoriu!", reclamă un şofer. Octavian Raţiu, preşedintele Camerei Taximetriştilor Bihor, e de aceeaşi părere.
"Dacă în străinătate sensurile giratorii sunt proiectate odată cu drumul, noi le facem ulterior şi pe urmă ne mirăm că toate sunt mici şi înghesuite. Nu poţi întinde de şosea ca de gumă...", spune Raţiu (foto). Bărbatul afirmă că unul din exemple e giraţia din intersecţia Bulevardului Dacia cu strada Carpaţi. "Raza sensului e aşa mică încât abia dacă poţi merge cu 20 de kilometri la oră", justifică el, adăugând că la fel de înguste sunt giraţiile din intersecţia Dacia-Transilvaniei, Tudor Vladimirescu-Lăpuşului, Ştefan Zweig-Muntele Găina.
Grăbeşte-te încet!
Parcă nu era de ajuns, în noile giraţii din Bulevardul Dacia, şoseaua a fost îngustată cu un sens de circulaţie prin încropirea pe lângă trotuar a unei benzi "rapide" pentru cei care nu vor să intre în sensul giratoriu. Însă aceasta încurcă. "Banda rapidă e inutilă şi chiar periculoasă. Dacă circuli cu 50 de kilometri la oră rişti să dai în unul care parchează în capătul ei fără nicio grijă. Eu aşa am păţit jo