Numarul mic de romani instariti pune in dificultate furnizorii de servicii de administrare a averii (private banking). Solutia la care recurg cele mai multe din bancile locale este sa-si indrepte serviciile catre romanii cu venituri medii, in speranta ca acestia vor deveni bogati, spune Laurentiu Mitrache (foto), presedintele executiv al Bank Leumi Romania.
Mitrache considera piata de private banking destul de putin atractiva in prezent, nivelul activelor administrate, de doar 5 miliarde euro (evaluare din 2007), fiind foarte redus pentru numarul jucatorilor din sistem, respectiv circa 20 de banci.
Banca a atras pana in prezent 200 de clienti pe private banking, limita minima a lichiditatilor detinute de acestia fiind de 50.000 de euro.
Pentru a sustine dezvoltarea segmentului, Leumi a lansat recent un card de credit gold cu sigla Visa, adresat in special clientelei de private banking, care pune la dispozitia clientilor o limita de credit de 100.000 de euro.
Cele mai multe banci de pe piata se adreseaza cu cardurile gold clientilor cu venituri lunare de peste 1.000 de euro. Leumi accepta insa pentru acest produs inclusiv clientii cu venituri de 700-750 de euro. Potrivit lui Alin Alupei, managerul diviziei de retail a Bank Leumi, banca vrea sa atraga 1.000 de clienti pe cardul Gold in cateva luni.
Strategia Leumi de a targeta cu servicile premium inclusiv clientii din clasa medie este de altfel similara cu a mai multor jucatori de private banking.
Astfel, primele banci care au intrat pe acest segment in Romania au fixat pentru clienti, ca prag limita de lichiditati, sume in jurul a 100.000 de euro.
Lipsa de clienti care atingeau aceasta masa critica a determinat insa jucatorii care au intrat mai tarziu pe piata sa flexibilizeze baremele impuse. De exemplu, Raiffeisen, una din cele mai mari banci