Din totalul solutiilor de restructurare oferite de Bank Leumi Romania clientilor companii care aveau probleme la rambursarea creditelor, doar 10% au avut succes, adica au permis companiilor sa isi revina si sa reia ritmul normal de plata, a declarat pentru DailyBusiness.ro Laurentiu Mitrache (foto), presedintele executiv al Leumi Bank Romania.
"Am avut o rata de succes de 10% din volumul creditelor restructurate. Ca numar, rata de succes a fost de 5%", a spus Mitrache.
Desi majoritatea analistilor estimau ca in a doua parte a anului 2010 restantele vor incepe sa scada in portofoliul bancilor, continuarea crizei va amana acest moment cel mai probabil pana in a doua partea a lui 2011, a declarat Mitrache miercuri, intr-o conferinta de presa.
"Nu am reusit inca sa identificam solutii de reducere a restantelor", a spus Mitrache.
Seful Leumi considera ca in Romania nu exista un sistem juridic si legislativ care sa permita obligarea celui care nu isi plateste creditul sa isi respecte aceasta datorie.
"Sunt clienti care considera ca nu merita sa plateasca pentru ca oricum nu le face nimeni nimic", a completat el.
Seful Leumi a mentionat ca, pe fondul crizei, banca a creat un departament special pentru gestionarea creditelor cu probleme. Toti clientii care au dificultati la plata sunt contactati pentru a li se oferi solutii de restructurare, cum ar fi extinderea perioadei de creditare, ceea ce conduce la o diminuare a ratei.
Situatia de pe segmentul retail este mult mai buna, a spus seful bancii Leumi, nivelul restantelor inregistrate de persoanele fizice fiind insignifiant.
Ca o masura de precautie, banca a redus creditarea catre segmentul retail inca de acum trei ani, a spus seful Leumi. "Am avut sentimentul ca retailul se indreapta catre o situatie complicata", a spus seful bancii, mentiona