Cifrele arată că în ultimii ani România a pierdut, din cauza lipsei infrastructurii şi deblocării insuficiente de terenuri pentru spaţii logistice şi capacităţi de producţie, un aport de 25 de miliarde de euro la PIB, mai mult de 100.000 de noi locuri de muncă şi taxe la buget de 4 miliarde de euro, scrie revista BUSINESS Construct.
Unde vom fi peste 10 ani? În primul rând creşterea traficului de mărfuri la nivel european şi intercontinental ar putea genera volume de tranzit suplimentare.
"Ce vedem în România peste 10 ani este o creştere de 50% pentru traficul de marfă intern, de la 350 de milioane de tone la 500 de milioane de tone anual, şi va trebui să ne descurcăm cu asta. Pentru că suntem în competiţie cu Germania, Olanda, Spania (ţări cu porturi ce generază trafic de zeci de milioane de tone de marfă anual - n. red.), vorbind de infrastructură, spaţii, locaţii, şi multe companii au încă o percepţie rea despre România, sugerăm Guvernului să lucreze la aceste capitole", a declarat Robin Martens, director general al companiei de consultanţă Archicom.
El a adăugat că în 2010 volumul mărfurilor transportate în România va ajunge la 350 de milioane de tone, din care 70% trec prin spaţii logistice din jurul Bucureştiului, iar la nivel naţional nu există foarte multe reţele logistice bine puse la punct.
În 2010 valoarea pieţei de logistică, conform datelor Archicom, va ajunge la un total de circa 25 de milioane de euro, considerând cinci zone relevante la nivel naţional. Capitala reprezintă 8,8 milioane de euro din totalul pieţei, în timp ce zona de vest (Arad, Timişoara) va realiza 6,2 mil. euro, Transilvania 5,8 mil euro, iar portul Constanţa, un nod de trafic important, acumulează doar 4,6 mil. euro.
Construiţi sate logistice
"Acum şi Polonia, Franţa, Spania încearcă să găsească soluţii pentru probleme similare c