Piaţa de servicii TV cu plată din România ar putea susţine un nou jucător, al şaselea, pe segmentul de televiziune prin satelit, dacă noua companie s-ar concentra exclusiv pe cele "câteva zeci de mii de români" care sunt "întotdeauna" dispuşi să plătescă pentru conţinut premium, spune, într-un interviu pentru ZF, Miroslaw Smyk, managerul care a condus în perioada decembrie 2007 - iunie 2009 expansiunea puternică a Romtelecom pe piaţa TV.
"Văd potenţial pentru un nou jucător pe piaţa de televiziune prin satelit, care ar putea fi înfiinţat în următorii doi ani şi care ar putea avea legături mai strânse cu un grup media privat. România este o piaţă destul de mare şi atractivă pentru brandurile internaţionale şi pe piaţă vor exista întotdeauna câteva zeci de mii de abonaţi care preferă conţinutul premium în diverse forme şi care sunt dispuşi să şi plătească pentru el", spune Smyk.
Noul jucător trebuie doar să-şi seteze corect aşteptările referitoare la poziţia sa pe piaţă şi să-şi execute strategia fără a cădea în capcana de a deveni un lider prin volume mari de vânzări, adaugă fostul şef al diviziei TV de la Romtelecom.
Smyk a rămas la Bucureşti după încheierea mandatului de la Romtelecom pentru că unele dintre ofertele de joburi pe care le-a primit presupun rămânerea lui în România. "Există o mare probabilitate de a rămâne în ţară, dar şi posibilitatea de a pleca cu familia în străinătate", a spus el, fără a oferi alte detalii.
Piaţa locală de televiziune prin satelit este dominată în prezent de grupul local RCS&RDS - care este liderul pieţei - şi Romtelecom, care a ajuns numărul doi pe piaţă ca urmare a unei strategii agresive de preţuri şi promovare. Pe piaţă mai activează şi UPC, Digital Cable Systems (AKTA) şi Boom (DTH Television Grup) - companie care a intrat în insolvenţă pe fondul dificultăţilor financiare. Din cei 2,3 milioane de