În primul semestru, numărul hotelurilor şi pensiunilor puse în vânzare s-a înzecit
Motivele principale: Lipsa acută de turişti şi problemele financiare
În restul ţării au fost scoase la vânzare cu 60% mai multe unităţi
Perioada de boom imobiliar nu a însemnat numai ridicarea a numeroase ansambluri rezidenţiale, ci şi construirea multor pensiuni şi hoteluri în zonele montane şi nu numai. Dar contextul climatic dificil a determinat mulţi proprietari de pensiuni şi hoteluri să scoată la vânzare proprietăţile, deoarece consideră că respectivele investiţii din perioada de boom nu au fost cele mai rentabile.
Imobiliare.ro, principalul portal imobiliar din România, a efectuat o analiză a evoluţiei numărului de hoteluri şi pensiuni scoase la vânzare în primul semestru al acestui an, pe baza anunţurilor din portal. În primele şase luni ale anului, numărul de oferte scoase la vânzare a crescut cu 60%. Cea mai mare creştere a fost remarcată în zonele de munte.
"La nivel naţional, asistăm la o explozie a numărului de unităţi cu destinaţie turistică scoase la vânzare. Dacă la începutul primului semestru portalul cuprindea 217 anunţuri, în prezent există 344 anunţuri valide. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în localităţile turistice din zonele de munte. În schimb, pe litoral şi în marile oraşe, Timişoara, Sibiu, Constanţa, Cluj-Napoca sau Bucureşti nu am sezisat evoluţii la fel de spectaculoase", Adrian Erimescu, director general imobiliare.ro.
"Proprietarii care scot la vânzare unităţi de cazare sunt cei care au hoteluri mici şi pensiuni care nu sunt poziţionate chiar foarte bine. Iar aceştia vor să vadă cât mai valorează proprietăţile lor. Dar există persoane care analizează opţiunea de a ieşi din această afacere", a declarat, pentru Curierul Naţional, Sorin Ionescu, managing partner Fivestar Hospitality. El a mai spus