Paul Flanagan, 41 de ani, şeful Companiei Naţionale de Vânzări a Ford România, care va prelua de la 1 august importurile şi distribuţia mărcii pe piaţa locală, vorbeşte în primul interviu de la preluarea mandatului despre evoluţia pieţei locale în a doua jumătate a anului şi influenţele pe care majorarea TVA şi programul "Rabla" le au asupra vânzărilor.
Flanagan şi Compania Naţională de vânzări a Ford preiau de la Ion Ţiriac, unul dintre cei mai mari antreprenori români, importul Ford, o marcă pe care oamenii de vânzări ai lui Ţiriac o lasă pe primul loc în topul importatorilor auto, după primele cinci luni, cu o cotă de piaţă de 9% şi la o distanţă de aproape 600 de unităţi faţă de principalul competitor, Volkswagen.
Astfel, misiunea lui Flanagan nu va fi tocmai uşoară pe o piaţă auto în scădere, în care diferenţa dintre primele patru mărci de import este de sub 1.000 de unităţi, iar strategia aplicată de fiecare jucător este extrem de importantă.
"Ţinta noastră va fi să ne menţinem numărul unu pe piaţă până la finele anului, dar va fi dificil având în vedere schimbările şi nu reprezintă prioritatea numărul unu. Noi urmărim profitabilitatea noastră şi a dealerilor şi în acelaşi timp să atragem cât mai mulţi clienţi", a subliniat directorul general al Companiei Naţionale de Vânzări a Ford România. Înainte de a veni în România, Flanagan a coordonat activitatea de vânzări a 188 de dealeri din Marea Britanie
Ford a comercializat pe piaţa locală în cinci luni peste 3.900 de autovehicule, în creştere cu 3% comparativ cu perioada similară a anului trecut, fiind totodată şi printre puţinele mărci care au reintrat pe un trend ascendent, depăşind mărci precum Volkswagen sau Renault. "Modul în care ne vom gestiona activitatea ne va permite să avem un volum mai redus de maşini aflate pe stoc şi în acelaşi timp să livrăm rapid maşinile care şi