“Nimeni nu se mai aboneaza la site-ul The Times si chiar si abonatii variantei printate – care au acces gratuit la site – nu depasesc etapa inregistrarii. Este un loc pustiu”, afirma surse apropiate situatiei.
Oficialii News International nu au dorit sa comenteze aceste informatii.
Potrivit acelorasi surse, un reprezentant al unei agentii de publicitate a declarat ca este inutil sa isi promoveze clientul pe site-ul The Times atata timp cat consumatorii nu au acces la el din cauza introducerii abonamentelor.
Ca urmare a acestei masuri, unul din bloggerii The Times a parasit site-ul, argumentand prin faptul ca taxarea continutului online va reprezenta un dezastru pentru News International. Acesta s-a alaturat ulterior publicatiei online The Guardian, care foloseste un banner pentru a promova faptul ca site-ul ramane gratuit pentru toti utilizatorii.
Un sondaj realizat de OnePoll pentru publicatia PRWeek pe un esantion de 3.000 de utilizatori de Internet, arata ca 93% dintre acestia considera ca ziarele ar trebui sa obtina venituri din publicitate decat din introducere unor taxe pentru continutul online.
Directorul comercial al News International, Paul Hayes, declara in luna mai ca, in cazul in care planul de business privind taxarea online nu functioneaza, se va afla intr-o situatie foarte delicata.
The Times si Sunday Times si-au relansat variantele online in luna mai si au inceput sa taxeze continutul din luna iunie. Utilizatorii trebuie sa plateasca doua lire pe saptamana pentru a avea acces la ambele titluri.
Cititi cateva dintre cele mai importante reactii din presa locala si interantionala privind taxarea continutului online:
• Cum face un publisher olandez de reviste bani din online
• INTERVIU EXCLUSIV: Despre presa .com cu seful unei publicatii online de top din SUA
• Imre, Adevarul Holding: Prefer s