Conduc afaceri de milioane de euro si influenteaza vietile a sute de romani. Insa cat acces la tribuna publica au ei, cata atentie acapareaza din partea presei si, implicit, a publicului? Cititi o analiza a mediatizarii celor mai bogati 50 de romani, dupa topul Forbes, pe baza datelor furnizate de MediaIQ pentru Wall-Street.
Dimensiunea averii nu se reflecta fidel in numarul de aparitii in presa. Daca unii dintre cei mai bogati romani se bucura de multa acoperire media, altii sunt complet absenti sau sunt devansati de colegi cu averi mai mici, dar care suscita mai mult interes (si ofera mai mult acces) presei.
De exemplu, Dinu Patriciu, cel mai bogat roman potrivit topului Forbes 500 Miliardari, cu o avere estimata la 2,2 miliarde euro, ocupa pozitia a treia dupa numarul de aparitii media. Miliardarul cu afaceri in media (Adevarul Holding), banci (Banca Populara a Georgiei), brokeraj (Fairwind Securities), imobiliare (DPGS) si nu numai, a realizat in ultimele 6 luni 1545 de aparitii in 135 de surse media. Analiza a fost realizata pentru perioada 10 ianuarie – 14 iulie, pe 647 de surse media, presa scrisa si online, variantele online ale posturilor de televiziune si radio, bloguri si agentii de presa.
Pe locul intai in topul celor mai mediatizati milionari se afla George Copos (foto), cu 1779 de aparitii in 97 de surse media. Copos, fondatorul grupului de firme Ana, cu afaceri estimate la 200 milioane euro, ocupa abia locul 26 in topul averilor realizat de Forbes. Copos are “avantajul” ca este luat in vizor atat de presa generalista si de business, cat (mai ales) de cea sportiva, interesata de patronul clubului Rapid.
Pe pozitia a doua in topul prezentei media, un alt roman controversat, Sorin Ovidiu Vantu. In topul Forbes, Vantu ocupa locul 8, cu o avere estimata la 400-450 milioane euro. Patronul grupului Realitatea-Catavencu are 1570 d