Dacă ţii la brandul care te-a consacrat în piaţa ta, nu-i lăsa şi pe alţii să se „înfrupte" din el. De două luni, OSIM nu mai protejează mărcile înregistrate și deja au apărut conflicte
Cosmin Popescu e atât de bine conectat la industria horeca, încât pare că face asta de-o viaţă. Are 29 de ani, iar din 2002 a pus pe picioare cinci localuri. Este unul dintre cei trei acţionari ai berăriei Oktoberfest din Centrul Vechi al Capitalei, şi ştie tot ce mişcă pe strada Şelari, înţesată cu zeci de berării. Ca să se diferenţieze de concurenţi, a legat numele berăriei sale de un serviciu neobişnuit: oferă bere la găleată (în sensul cel mai propriu, o găleată cu 15 litri de bere!).
Şi tocmai pentru că era sigur că are de oferit ceva diferit faţă de competiţie, şi-a înregistrat marca „Oktoberfest" - sinonimă cu berea - la OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci). Festivalul Oktoberfest din Germania este, probabil, cel mai cunoscut eveniment de gen din Europa. „Mi-a trecut prin cap acest nume şi am descoperit uimit că nu era înregistrat de nimeni în România. Marca asta e o mină de aur", spune Popescu, care n-a investit niciun sfanţ în marke-tingul mărcii sale: pur şi simplu numele spune totul. Până la Oktoberfest, antreprenorul n-a fost suficient de inspirat încât să-şi aleagă un brand cu un nume puternic comercial (mai deţine pub-ul „Revenge", iar de curând a închis localul „Caracal"). Cosmin Popescu a depus cererea la OSIM în februarie 2008 şi a deschis berăria din Şelari un an mai târziu.
La începutul lunii mai anul acesta, a descoperit cu surprindere că o marcă similară cu a sa, „Micul Oktoberfest", deţinută de o firmă din Braşov, a încercat să se înregistreze la OSIM. În plus, şi logo-ul cu care firma din Braşov a depus cererea de înregistrare la OSIM este destul de asemănător cu cel al lui Popescu. Proprietarii firmei din Braşov, Food Bar Consult, n