România şi Grecia sunt ţările cu cel mai mare grad de pericol pe drumurile publice, cu câte 130 de morţi fiecare în accidente rutiere la milionul de locuitori, statistică pe care Comisia Europeană o va anunţa săptămâna viitoare, potrivit siteului europeanvoice.com.
De cealaltă parte, cele mai sigure ţări sunt Olanda şi Suedia, cu 39 de morţi la milionul de locuitori.
Letonia, Spania, Estonia şi Portugalia au făcut, începând cu anul 2000, progrese semnificative în reducerea victimelor ca urmare a accidentelor rutiere, în timp ce ţările nou intrate, Bulgaria şi România, înregistrează cele mai proaste rezultate.
În aceste condiţii, Comisia Europeană vrea să reducă la jumătate numărul deceselor care au loc pe drumurile europene în fiecare an printr-o combinaţie de legi noi, standarde mai bune pentru şosele şi autovehicule şi o presiune crescută asupra guvernelor naţionale pentru aplicarea propriilor legi.
Comisia va anunţat astfel în 20 iulie un nou plan de siguranţă rutieră, care are drept scop reducerea la jumătate, pe parcursul următorilor zece ani, a deceselor înregistrate ca urmarea accidentelor rutiere, deşi UE nu a reuşit să îndeplinească acelaşi obiectiv propus în urmă cu un deceniu.
Aproximativ 35.000 de persoane din Uniunea Europeană au murit în accidente rutiere în 2009, însă Comisia consideră că acest număr poate fi redus la jumătate până în 2020, prin schimbarea comportamentului conducătorului auto, îmbunătăţirea standardelor tehnice ale vehiculelor şi proiectarea drumurilor. Totodată, se pune mai multă presiune pe guvernele naţionale să aplice legislaţia existentă privind siguranţa rutieră.
Începând cu anul 2000, numărul deceselor rutiere a scăzut cu 36% pe teritoriul UE, iar Comisia a recunoscut faptul că Uniunea nu va îndeplini obiectivul de reducere cu 50% între 2000 şi 2010.
Noul obiectiv UE depăşeşte ambi