Dacia a reuşit să se vândă bine şi în această primă jumătate de an, ocupând un merituos loc cinci în UE după creşterea numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din primul semestru. Astfel, creşterea a fost de de 17,9%, ajungând până la 137.355 de unităţi.
Pe primele poziţii se plasează Land Rover (39,3%, la 36.476 de maşini) şi Nissan (31,9%, la 205.793 de maşini). Marca Renault, a constructorului auto cu acelaşi nume, proprietarul Dacia, ocupă locul trei, cu un avans de 20,6%, la 634.220 de unităţi.
Între grupuri, lider la numărul înmatriculărilor noi din primele şase luni este Volkswagen, cu 1.525.560 de auturisme noi înmatriculate, în scădere cu 1,8% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009.
Constructorul auto german este urmat de PSA Peugeot Citroen (1.009.894 de maşini, în urcare cu 6,8%) şi de Renault (771.575 maşini, în creştere cu 20,1%).
Piaţa românească a autoturismelor a înregistrat în primul semestru al treilea declin anualizat ca mărime din Uniunea Europană (UE), de 41,5%, inferior doar celor din Bulgaria şi Ungaria, în condiţiile în care la nivel comunitar numărul înmatriculărilor noi de automobile a urcat cu 0,2%.
În România au fost înmatriculate în primele şase luni 36.636 autoturisme, faţă de 62.657 maşini în perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În Bulgaria şi Ungaria, piaţa a scăzut cu 43,2%, la 7.299 de maşini, şi respectiv cu 43,8%, la 22.355 automobile. Cea mai mare creştere a pieţei, de 57,7%, a fost înregistrată în Portugalia, unde au fost înmatriculate 115.258 de maşini în perioada ianuarie-iunie.