Scumpirea biletelor şi abonamentelor transportatorului public de călători are la bază majorarea Taxei pe Valoarea Adăugată cu 5%. Piteştiul este, în continuatre, în topul oraşelor cu cel mai scump transport public de călători. În Bucureşti, spre exemplu, o călătorie costă 1,3 lei iar un abonament lunar pe toate liniile urbane, 50 de lei, cu 85 de lei mai puţin decât la noi.
Astăzi au intrat în vigoare noile tarifele pentru transportul public de călători aprobate în şedinta Consiliului Local de săptămâna trecută. Un bilet pentru o călătorie costă acum 1,8 lei iar un bilet pentru două călătorii, 3,6 lei. Pentru un abonament săptămânal pe o linie plătim 15 lei iar pe unul lunar, tot pe o linie, dăm 58 lei. Abonamentul saptămânal pe doua linii creşte la 30 de lei iar abonamentul lunar, tot pentru două linii, ajunge la 92 de lei. Pentru un abonament pe toate liniile, nominalizat, plătim 135 de lei iar pentru unul, nenominalizat, dăm 167 de lei. Biletul de control (suprataxa) creşte şi ea la 21 de lei. Pensionarii cu vârsta peste 65 de ani plătesc 6,5 lei pentru un abonament special (jumătate din costul real de 13 lei).
“Este vorba de o majorare, în medie cu 5%, echivalentul creşterii Taxei pe Valoarea Adăugată. Diferenţa aceasta nu intră în buzunarul nostru, o încasează bugetul de stat. De la 1,7 lei, prin aplicarea acestui procent s-ar fi ajuns la 1,79. Am rotunjit în plus pentru că la automatele de bilete era imposibil să dăm rest la acestă sumă. În schimb, la abonamente, rotunjirea s-a făcut în minus. Noile tarife sunt valabile din această dimineaţă”, explică Manuel Rotaru, directorul Publitrans.
“Văd că, încet încet, o să ajungem să dăm 2 lei pe o călătorie. Mi se pare foarte mult, mai ales că nu contează dacă mergi o staţie sau zece. Ar trebui regândit sistemul.”, spune Mariana Oprişor, 50 de ani.
Piteştiul se numără printre oraşele cu