Reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor au solicitat companiei să-şi notifice clienţii cu privire la noua taxă, fără a da însă şi vreo amendă.
În urma articolului publicat în ediţia din 14 iulie a EVZ, "RCS&RDS pune o taxă forţată de 5 lei pe abonat", Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a analizat taxa de mentenanţă percepută de operatorul de telefonie mobilă, cablu şi internet, considerând-o ilegală.
Suprataxele trebuie aprobate de consumatori
Reprezentanţii ANPC afirmă că această taxă a fost percepută fără notificarea prealabilă a consumatorilor, încălcându-se astfel prevederile legale stabilite prin articolul 10, literele "f" şi "h", din Ordonanţa de Guvern nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor.
"Consumatorii trebuie să plătească pentru serviciile sau produsele de care beneficiază sume stabilite cu exactitate, în prealabil. Majorarea preţului, tarifului, taxelor, comisioanelor, dobânzilor, penalităţilor şi a altor eventuale costuri stabilite iniţial e posibilă numai cu acordul scris al consumatorului", afirmă Constantin Cerbulescu, preşedintele ANPC.
În plus, clienţii trebuie să fie notificaţi în scris cu privire la orice modificare ca urmare a prevederilor contractuale referitoare la valoarea dobânzilor, comisioanelor sau penalităţilor, cu cel puţin 30 de zile înainte.
Fără amenzi
Cu toate acestea, reprezentanţii ANPC s-au rezumat momentan doar să solicite companiei RCS&RDS să intre în legalitate prin notificarea consumatorilor cu privire la noua taxă, fără a aplica şi vreo amendă.
"Noi i-am invitat doar la o discuţie în care să le spunem că practica la care au apelat nu e legală. Fiecare Comisariat Judeţean de Protecţia Consumatorilor care a primit astfel de reclamaţii să le cerceteze şi apoi să aplice amenzile corespunzătoare", conchide Ce