Snacks-urile sau produsele de impuls, precum sucurile, berea, iaurturile sau dulciurile sunt cu 17-30% mai scumpe într-un magazin mic de cartier decât în supermarket sau hipermarket, arată o analiză a ZF.
În Capitală, o piaţă care reprezintă aproximativ 30% din comerţul local cu bunuri de larg consum, adică în jur de 6-7 mld. euro, sunt în acest moment 1.000-2.000 de buticuri şi minimarketuri de cartier şi circa 130 de supermarketuri şi 18 hipermarketuri, potrivit datelor de la retaileri şi de la companiile de cercetare a pieţei.
"Diferenţa de preţ între un magazin mic de cartier şi un supermarket sau un hipermarket vine în primul rând din marje: volumul de vânzări este mult mai mic în minimarket şi atunci operatorul trebuie să-şi acopere costurile fixe printr-un adaos comercial mare", explică Marius Caluian, directorul general MEMRB România.
De ce pierde buticul lupta preţurilor cu supermarketul.
Snacks-urile sau produsele de impuls, precum sucurile, berea, iaurturile sau dulciurile sunt cu 17-30% mai scumpe într-un magazin mic de cartier decât în supermarket sau hipermarket, arată o analiză a ZF.
În Capitală, o piaţă care reprezintă aproximativ 30% din comerţul local cu bunuri de larg consum, adică în jur de 6-7 mld. euro, sunt în acest moment 1.000-2.000 de buticuri şi minimarketuri de cartier şi circa 130 de supermarketuri şi 18 hipermarketuri, potrivit datelor de la retaileri şi de la companiile de cercetare a pieţei.
"Diferenţa de preţ între un magazin mic de cartier şi un supermarket sau un hipermarket vine în primul rând din marje: volumul de vânzări este mult mai mic în minimarket şi atunci operatorul trebuie să-şi acopere costurile fixe printr-un adaos comercial mare", explică Marius Caluian, directorul general MEMRB România.
De ce pierde buticul lupta preţurilor cu supermarketul.