Rata de penetrare este în continuare extrem de mică, de până în 5%
Mio: Românii ştiu ce este GPS-ul, însă salariile scad, TVA creşte şi este criză
România rămâne în continuare o piaţă mică pentru producătorii de GPS-uri, având o rată de penetrare foarte mică, iar în pofida unei conştientizări a utilităţii acestora, sistemele de ghidare prin satelit sunt cheltuieli pe care nu orice şofer şi le permite. Cu toate acestea şoferii particulari sunt cei care deţin cele mai multe GPS-uri în România, segmentul de business-to-business (B2B), este în continuare unul foarte mic.
"Românii ştiu ce este GPS-ul şi cât de util este. Însă în România salariile scad, TVA creşte şi criza ne afectează pe toţi. La început noi ne bazam pe produse low end, acum am trecut pe segmentul premium însă românii au continuat să cumpere cam la fel de multe GPS-uri ceea ce înseamnă că aceştia conştientizează utilitatea lor", a spus în cadrul unei conferinţe, Laura Samson, country manager Mio România.
Sales & Marketing managerul Mio România, Sergiu Gânscă, spune că românii se tem şi de faptul că nu vor avea parte de service postvânzare. "În România există temerea că îţi cumperi un GPS şi după aceea nu mai este nimeni care să te ajute cu el când ai probleme", a explicat Gânscă.
Potrivit directorului de ţară al companiei, rata de penetrare este foarte mică în comparaţie cu alte ţări în care GPS este deja o tradiţie. "În România rata de penetrare este de până la 5%. După datele pe care le deţinem, la nivel naţional sunt aproximativ 5 milioane de maşini, plus cele care nu sunt monitorizate. După estimările noastre sunt 200.000 şi ceva de GPS-uri în România. În ţările din Vest, rata de penetrare ajunge la 30%, însă acolo este tradiţie, oamenii folosesc GPS-ul să meargă la serviciu", a explicat Laura Samson, care a precizat că GPS-urile sunt apreciate pentru datele d