Spaniolii de la Inditex, care controlează brandurile Zara, Bershka, Stradivarius sau Pull & Bear, şi retailerul C&A, parte a Cofra Holding, companii care ocupă primul şi al treilea loc în topul european al retailerilor de fashion, au înregistrat anul trecut vânzări de peste 80 mil. euro în România, Zara fiind detaşat cel mai performant brand străin prezent pe această piaţă.
Inditex, aflat în al treilea an de prezenţă directă în România, şi-a majorat anul trecut vânzările din România cu 48%, la aproape 75 mil. euro, pe baza extinderii reţelei de magazine cu 12 unităţi, la un total de 36 de magazine. Alte 19 locaţii sunt anunţate pentru acest an.
Profitul Inditex a ajuns la 17,5 milioane de euro în România, dintre care 10,9 milioane de euro doar cu brandul Zara. Spre comparaţie, profitul Carrefour, cea mai mare reţea de hipermarketuri de pe piaţa locală, a fost anul trecut de 20 mil. euro, după ce francezii, prezenţi din 2001, au investit între 300 şi 400 mil. euro.
Şi C&A, al treilea retailer european de fashion, a avut încasări de 7,9 milioane de euro într-un singur an şi a reuşit să facă profit de 30.000 de euro cu 43 de angajaţi.
Cum în 2011 este aşteptată şi deschiderea primelor magazine H&M de pe piaţa locală, trendul de creştere va fi continuat, mai ales că lista celor mai mari trei retaileri europeni va fi completată de grupul suedez.
În 2009, celelalte "nume mari" din Europa prezente şi în România - Marks & Spencer, Next şi Benetton - reţele care nu sunt intrate direct la nivel local, ci prin intermediul unor parteneriate sau prin franciză - au avut probleme din cauza contracţiei consumului, toate trei reţelele anunţând pierderi şi chiar scăderi ale afacerilor, în cazul Benetton şi Marks & Spencer.
La nivel local, topul retailerilor de îmbrăcăminte arată diferit faţă de cel european, care include şi marca H&M, aşteptată