Specialiştii atenţionează că niciun produs de protecţie solară nu este eficient 100% împotriva radiaţiilor UV, chiar dacă pe eticheta lui scrie acest lucru. Sursa: Vlad Stănescu
În urma unui raport al Comisiei Europene, o parte dintre producători şi-au schimbat mesajele de pe produse şi au adăugat un logo sau un semn distinctiv UVA. Însă, până vor face toţi producătorii aceste modificări, în comerţ se vor mai găsi produse cu etichete ce promit protecţie totală înpotriva razelor soarelui.
Specialiştii Comisiei Europene arată că termenii care induc cel mai des în eroare cumpărătorii sunt: "ecran solar total" sau "protecţie 100%".
Recomandările Comisiei Europene vizează folosirea unor termeni standardizaţi, precum: protecţie scăzută, medie, ridicată sau foarte ridicată, noţiuni ce pot ajuta cumpărătorul să se orienteze mai bine înainte de achiziţionarea unui produs de plajă.
Ce este factorul de protecţie solară?
În timp ce radiaţiile UVB cauzează "arsuri solare", cele UVA se fac vinovate de îmbătrânirea prematură a pielii şi de dereglările sistemului imunitar.
Ambele tipuri de radiaţii cresc riscul apariţiei cancerului de piele, ceea ce face ca utilizarea cremelor de protecţie să fie esenţială. Aşa-numitul "factor de protecţie solară" (SPF) se referă numai la nivelul echivalent de arsură, dar nu şi la efectele pe care le au asupra organismului radiaţiile UVA.
Produsele care asigură protecţie numai împotriva radiaţiilor UVB pot da un sentiment fals de siguranţă, întrucât acestea permit radiaţiilor periculoase UVA să ajungă la piele.
Semne distinctive pe etichetele produselor
"În prezent, industria începe să aplice pe etichetele produselor un semn distinctiv standardizat UVA, care indică un nivel minim de protecţie împotriva radiaţiilor UVA, acesta crescând în acelaşi