Dupa cinci luni de la castigarea statutului de producator auto independent, restructurarea operatiilor de vanzare ale Saab Automobile sunt in linie dreapta.
Prezent in 53 de tari din intreaga lume, Saab opereaza in prezent printr-un mix de distribuitori nationali, importatori si un nou concept de dealer direct.
America de Nord, Suedia si Marea Britanie, reprezentand cele mai mari trei piete ale marcii, vor pastra structuri de vanzare distincte cu responsabilitati directe pentru retelele de dealeri ale aceste piete.
O structura noua si creativa de Dealer-Direct este functionala in noua piete europene: Germania, Franta, Italia, Spania, Elvetia, Norvegia, Danemarca, Finlanda si Austria. In aceasta formula, Saab Automobile este angajata intr-o relatie comerciala directa cu dealerii sai, care comanda si primesc autoturismele direct de la uzina.
In celelalte piete, se continua strategia de reprezentare a Saab prin importatori privati, care distribuie Saab retelelor proprii de dealeri.
Potrivit lui Adrian Hallmark, director general vanzari al Saab Automobile, “Noul Saab 9-5 Sedan este deja in curs de livrare catre dealerii din intreaga lume si pe masura ce vin noile comenzi, satisfacem nevoile clientilor din intreaga lume.”
Saab Svenska Aeroplan Aktiebolaget (Compania Aeronautica Suedeza) a fost fondata in
1937 ca producator de avioane si a dezvaluit primul sau autoturism prototip dupa 10 ani, odata cu formarea diviziei Saab Car Division.
In 1990, Saab Automobile AB a fost creata ca o societate separata, detinuta in asociatie de Saab Scania Group si de General Motors iar din 2000 devine proprietate si subsidiara GM. In Februarie 2010, societatea este achizitionata de Spyker Cars N.V. din Olanda de la GM, iar afacerea devine autonoma.