Peste trei sferturi dintre români achită facturile direct la ghişeul furnizorului. Doar o treime apelează la serviciile bancare, pentru a face aceste plăţi la casieriile băncilor, la bancomate şi pe Internet. Iată ce arată un studiu realizat de GfK România. Cei intervievaţi spun că aleg plata la ghişeul furnizorului, pentru că este o metodă sigură.
Peste trei sferturi dintre români achită facturile direct la ghişeul furnizorului. Doar o treime apelează la serviciile bancare, pentru a face aceste plăţi la casieriile băncilor, la bancomate şi pe Internet. Iată ce arată un studiu realizat de GfK România. Cei intervievaţi spun că aleg plata la ghişeul furnizorului, pentru că este o metodă sigură.
Potrivit studiului, 39% dintre românii cu vârste între 18 şi 65 de ani aleg să îşi plătească facturile la Poştă.
În ceea ce priveşte utilizarea serviciilor bancare pentru achitarea facturilor, un sfert dintre români merg direct la casieriile instituţiilor de credit, 5% folosesc bancomatele şi numai 2%, serviciul de internet banking.
Totodată, 11% dintre cei intervievaţi au arătat că folosesc serviciile disponibile în magazine sau benzinării pentru plata facturilor.
Cea mai folosită metodă de plată a utilităţilor este cea la ghişeul furnizorului, preferată de mai mult de jumătate dintre cei care au facturi de apă şi de aproximativ 40-45% dintre cei care achită facturi de gaze, electricitate sau salubritate.
Românii apelează pentru achitarea facturii la apă şi la casieriile băncilor sau la poştă, iar pentru plata electricităţii folosesc oficiile poştale şi băncile.
Dintre cei care plătesc facturi pentru servicii de telecomunicaţii din gospodărie (Internet, televiziune, telefonie fixă), 34% dintre ei au arătat că obişnuiesc să achite toate aceste servicii deodată direct la ghişeul furnizorului, la Poştă sau la casieriile băncilor.
Români