Compania taiwaneză Mio Technology, cel mai mare vânzător de echipamente de navigaţie GPS de pe piaţa locală, estimează că va comercializa în acest an 20.000 de unităţi în România, cu 37,5% sub nivelul din 2009, de 32.000 de unităţi, vânzările din primul semestru atingând 8.000 de aparate.
Evoluţia vânzărilor este influenţată de situaţia economică generală şi de deciziile luate de autorităţi în plan economic, a declarat directorul de marketing şi vânzări al Mio Technology România, Sergiu Gânscă, potrivit Mediafax. El apreciază că piaţa românească de dispozitive GPS poate atinge în acest an un volum de 40.000 de unităţi, de la 60.000 în 2009, însă cu o creştere a cererii pe segmentul premium, respectiv pentru dispozitivele cu funcţii suplimentare. Preţul mediu pentru un aparat GPS a scăzut cu 10% în acest an. "Anul trecut preţul mediu pe piaţă era de 140 de euro, iar pentru Mio de 170 de euro, în prezent acest preţ a scăzut cu 10%", a mai spus Gânscă.
Şi jucătorii care se luptă pe cealaltă jumătate de piaţă estimează că în acest an vânzările vor fi mai mici la nivelul întregii pieţe.
"Studiile de piaţă indicau un posibil număr de 40.000-50.000 de unităţi în 2010, iar în primul trimestru s-au vândut 10.000 de unităţi. Dar după ultimele evoluţii politico-economice, cred că 30.000 de unităţi este o evaluare mai apropiată de realitate. În aceste condiţii, noi ne aşteptăm să vindem 8.0000-9.000 de unităţi", spune Liviu Nistoran, acţionarul majoritar al producăorului local de sisteme GPS Evolio. Compania fostului şef al arbitrului telecom a vândut 12.000 de unităţi GPS anul trecut.
Producătorul chinez de sisteme GPS GoClever, numărul doi în 2009 pe piaţa locală de profil, speră în continuare la o creştere a vânzărilor cu 15-17% în acest an. "Ne bazăm pe faptul că piaţa va fi educată de criză. Clienţii se vor uita mai mult la preţuri şi performan