Clientii prezenti pe retelele sociale sunt "brutal de sinceri" atunci cand sunt chestionati in legatura cu anumite campanii sau produse, comparativ cu momentele cand acestia completeaza sondaje clasice, este de parere Marco Kind (foto), chief marketing officer la Vodafone Romania si responsabilul prezentei Vodafone pe Facebook.
Prezenta Vodafone pe reteaua sociala americana este "un must", filiala locala urmand sa integreze toate campaniile companiei si in reteaua sociala.
"Nu va mai exista campanie Vodafone care sa nu se regaseasca si pe Facebook. Odata intrati pe o retea sociala, este cea mai mare greseala sa te retragi, este ca si cum ai cunoaste un prieten, ai empatiza cu el si apoi ai pleca fara sa spui un cuvant. Dauneaza brandului", spune Kind.
Marco Kind a format in octombrie o echipa de opt oameni cu ajotorul carora posteaza frecvent si raspunde userilor de pe Facebook.
"Am intuit inca de atunci, cand reteaua sociala avea in Romania doar 400.000 de useri, ca aceasta va depasi Hi5.com. Am avut dreptate", spune acesta. "Facebook ne ofera o platforma foarte ieftina si primim feedback extrem de valoros, interactiune pe care nu o putem primi de la televizor, de exemplu. De asemenea, Facebook este populata de tineri, care vor impinge telefonia mobila si Internetul pe terminale mobile".
Care sunt principalele scopuri ale prezentei Vodafone pe Facebook?
Compania urmareste sa identifice acele persoane formatoare de opinie, oameni care au o influenta cat mai mare asupra comunitatilor si sa ii incite pe acestia in a comunica produsele si serviciile companiei.
"Este foarte important sa iti activezi brandul in jurul acestor oameni, sa formezi subiecte de discutie. De obicei, formatorii de opinie sunt tineri si deseori au si ei un brand propriu pe care urmaresc sa il promoveze online", spune Kin