Salariul mediu brut din industria auto locală a atins un nivel de 5,8 dolari (4,6 euro) pe oră în 2009, potrivit unui index european de cost al forţei de muncă citat de Bloomberg Businessweek, adică în jur de 800 de euro pe lună.
Comparativ cu anul 1999, atunci când Renault a preluat Dacia, creşterea este de aproape 130%, dar chiar şi la acest nivel veniturile înregistrate de salariaţii din industria auto de pe piaţa locală sunt de zece ori mai mici decât în Germania şi de opt ori sub cele din Franţa. "Aparent, procentul de creştere din 2009 faţă de 1999 este unul care îngrijorează, dar importantă este şi baza, care în urmă cu zece ani era sub orice critică", a spus Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia, care mai deţine şi funcţia de preşedinte al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România.
Spre comparaţie, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, salariul mediu brut în domeniul fabricării de maşini, utilaje şi echipamente a fost anul trecut de 435 de euro.
Pe de altă parte, dacă aceste creşteri reprezintă o veste bună pentru angajaţi, per total dacă acest trend continuă, ar putea afecta investiţiile viitoare.
"Dacă aceste creşteri salariale vor urma acelaşi trend ascendent ca în ultimii trei ani, România riscă să-şi piardă atractivitatea în faţa investitorilor străini. La Dacia numai anul acesta au crescut salariile cu 21% comparativ cu anul anterior, iar salariile celor de la Dacia le influenţează şi pe cele din industria orizontală şi chiar şi pe cele de la Ford România", a declarat Constantin Stroe.
La începutul acestui an salariul mediu net la Dacia era de 1.700 de lei (405 euro), iar în cazul unui muncitor din uzină acesta era de aproximativ 1.540 de lei (360 de euro).
Şi în cazul producătorului de componente auto Schaeffler, care deţine o fabrică de rulmenţi la Braşov, salariul mediu