Îmbuteliatorul de apă minerală Devin vrea să intre piața autohtonă. Iar motivul este simplu: potențialul acesteia este imens ținând cont că un român bea, în medie, 55 de litri de apă minerală, în timp ce alți cetățeni din UE depășesc 150 de litri anual.
Albena Vasileva, directorul fondului de investiții, spune că Advent realizează evaluări periodice ale oportunităţilor de achiziţie în sectorul apelor minerale şi băuturilor răcoritoare din România. "Am spus că intenţionăm să facem achiziţii în Bulgaria şi în regiune, ceea ce include şi România", a spus el, potrivit cotidianului bulgar Dnevnik, citat de Mediafax.
Producătorul Devin, cu afaceri de peste 40 de milioane de euro, ţinteşte o cotă de piaţă de 10% în România în următorii cinci ani, ceea ce i-ar putea aduce vânzări de peste 30 milioane euro la nivel local.
Producătorii români domină vânzările
Principalii producători interni sunt Romaqua, producătorul Borsec, Dorna, European Drinks, Apemin Tuşnad, Bucovina, Perla Harghitei şi Biborţeni. În timp ce alţi investitori cu bani intră pe piaţă, mulţi dintre producătorii deja prezenţi taie cheltuielile. Astfel, Coca-Cola a închis, anul trecut, fabrica din localitatea suceveană Floreni, mutând producţia la unitatea din Poiana Negri.
Investiții pe piața autohtonă
Producătorul berii Tuborg, foştii acţionari ai Bere Azuga sau Jean Valvis sunt doar câţiva dintre cei care au investit, în ultima perioadă, zeci de milioane de euro în noi unităţi de producţie de apă. În Suceava, omul de afaceri Jean Valvis - cel care a dezvoltat şi brandurile Dorna şi Dorna Apemin, pe care le-a vândut ulterior companiei Coca-Cola - va inaugura în vara acestui an, în urma unei investiţii de 12,5 milioane de euro, o fabrică în Suceava unde va produce Aqua Carpatica.
Cel mai nou jucător este United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producătoru