Traim in secolul vitezei si din ce in ce mai multi oameni se plang ca simt o capacitate slaba de a se concentra, in special in timpul serviciului, unde sarcinile par a fi din ce in ce mai exigente.
Exista insa diverse lucruri pe care le poti face ca sa iti imbunatatesti aceasta capacitate, iar shine.yahoo.com iti devaluie cateva dintre acestea, unele aplicabile pe termen scurt, altele pe termen lung.
Pe termen scurt:
1. Opreste sunetul computerului
Atunci cand lucrezi cu sonorul pornit la computer atentia ta este distrasa de diverse zgomote care insotesc majoritatea paginilor web, alertele de pop-up sau email-ul. Daca vrei sa te concentrezi mai bine pe sarcina pe care o ai de indeplinit opreste sonorul si inchide email-ul si messenger-ul.
2. Nu raspunde la telefon
Daca primeste telefoane multe in timpul unei zile, in cazul in care nu sunt legate de serviciu lasa robotul sa raspunda sau da aparatul pe silentios. Stabileste sa vorbesti cu prietenii doar seara sau cand ai tu timp.
3. Fa liste si planificari
Incearca sa iti structurezi cat mai clar sarcinile pe care le ai de facut si sa iti impui chiar termene limita, in cazul in care nu sunt stabilite. Altfel, vei fi tentat sa le lasi de azi pe maine pe cele care pot fi lasate, iar asta nu va face decat sa te agite si mai tare sau sa iti creeze o stare de nemultumire la sfarsitul zilei, cand iti vei da seama ca le puteai face daca te mobilizai.
4. Fa ordine in jurul tau
Daca pe biroul tau vezi zilnic tot felul de acte si dosare insirate, care iti amintesc cate mai ai de facut, puterea ta de concentrare va fi afectata. Cel mai bine este sa faci ordine printre ele si apoi sa eviti permanent sa mai apara dezordinea, avand grija sa le pui la locul lor de fiecare data.
5. Ia cate o pauza din cand