Artişti consacraţi din generaţia de aur vorbesc despre „căderea în uitare“, acuzând radiourile şi casele de producţie. Moartea Mădălinei Manole a lansat o întrebare care persistă: sunt radiourile şi casele de producţie vinovate de marginalizarea unor artişti din vechea generaţie?
„De ce s-a golănit muzica?", se întreba, retoric, Tudor Octavian, vineri dimineaţă, la Realitatea TV, invocând invazia de „cântăreţe" care promovează nu vocea, ci „chiloţeii". „Gestul ei (sinuciderea Mădălinei Manole - n.r.) poate fi interpretat ca o palmă dată situaţiei prezente, când tot felul de piţipoance se perindă pe ecran", a declarat şi psihologul Aurora Liiceanu în „Adevărul".
Citiţi şi:
Dan Negru deplânge muzica uşoară din România
Titus Andrei: „Când va fi să mă retrag, de aici voi pleca!"
VIDEO Muzica uşoară nu vrea să moară
Nu s-au adaptat
Folkistul Victor Socaciu a tras şi el o tristă concluzie: „Noi nu ne-am adaptat acestor vremuri". Gheorghe Gheorghiu vorbeşte despre „marginalizarea" artiştilor din generaţia sa în favoarea „piţipoancelor din muzică" şi dă vina pe radiouri. „Eu compun muzică romantică, vreţi să spuneţi că nu mai sunt oameni romantici, că publicul românesc vrea numai fete din «Playboy» care se culcă cu o sută de bărbaţi şi apoi se apucă de cântat?" se întreabă solistul.
„În 2008, am fost pe locul opt în Top România Actualităţi: 80 de ani de radio. Publicul vrea muzică romantică, dar nu vor băieţii de la radiouri care fac playlisturile după muzica pe care o ascultă ei în cluburile unde beau până dimineaţa", mai spune Gheorghiu. „În Italia, muzica uşoară italienească este foarte ascultată. Publicul ia ce i se dă. Dacă îi dai de zece ori pe zi o melodie, normal că devine hit", explică solistul situaţia actuală. Carmen Rădulescu, solistă de succes în anii '80, a fost, ca şi Mădălina Manole, muza care l-a inspirat Şerba