În Bulgaria, sistemul all inclusive este la el acasă şi se găseşte în aproape toate hotelurile de pe litoral, în timp ce în România, doar şapte unităţi de cazare au această ofertă. Hotelierii români au micşorat tarifele cu peste 15%, aliniindu‑le la cele practicate de bulgari. Diferenţa o fac serviciile, curăţenia plajelor şi divertismentul.
Cel mai bine definit concept de all inclusive din Europa este, de departe, cel practicat de hotelierii turci, model adoptat şi de bulgari, este de părere Ciprian Enea, consultant la besttourism.ro. În Turcia, fiecare hotel are cel puţin un hectar întindere şi este dotat cu foarte multe restaurante, piscine, terase şi locuri de relaxare şi de joacă pentru copii, unde turiştii au acces nelimitat.
All inclusive din Bulgaria seamănă destul de mult cu cel din Turcia datorită hotelurilor care dispun de mai multe piscine, de tobogane şi de mai multe săli de mese. De asemenea, hotelurile au şi piscine interioare, saună, centre spa, săli de fitness şi internet, unde accesul
este nelimitat.
De cealaltă parte, în România, lucrurile stau cu totul altfel. Hotelurile oferă doar mâncare, şi atât. Când vine vorba de distracţii, hotelurile nu oferă decât accesul la piscină, unde turiştii sunt atenţionaţi din start că există un număr limitat de şezlonguri şi de umbrele. Nici vorbă de sală de fitness, discotecă, echipă de animatori, spectacole sau spaţii amenajate pentru cei mici.
„Din păcate, la noi, chiar şi la all inclusive, încă mai sunt practici învechite precum bonurile valorice. În Bulgaria, în schimb, turiştii au mai multă independenţă, mai multe sortimente de mâncare servite ca bufet suedez, tot felul de gustări între mese. De asemenea, posibilităţile de distracţie şi de relaxare sunt net superioare faţă de ale noastre", explică Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turi