Succesul înregistrat de postul TV lansat anul trecut se datorează faptului că se adresează atât copiilor, cât şi familiilor acestora. Televiziunea Disney Channel conduce în topul audienţelor posturilor pentru copii, dar a depăşit în repetate rânduri şi canale generaliste ca OTV şi B1 TV.
În septembrie anul trecut, postul pentru copii Jetix România s-a transformat în Disney Channel. Motivul schimbării denumirii a fost acela că Disney a preluat, în decembrie 2008, controlul portofoliului european de canale Jetix. Mutarea a fost de bun augur.
Televiziunea conduce detaşat în topul audienţelor staţiilor pentru copii. În luna iunie, Disney a fost urmărit, în medie, de 66.000 de telespectatori pe minut la nivel urban, în timp ce Cartoon Network a avut 36.000 de privitori, iar Minimax - 24.000, potrivit datelor furnizate de Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor. Alte canale destinate copiilor, precum JimJam sau Nickelodeon, nu-şi măsoară audienţele în România.
Target mai larg
De unde vine avantajul Disney Channel? Iulian Comanescu, Managing Partner al firmei de consultanţă Comanescu, spune că publicul căruia i se adresează acest post ar putea fi mai larg decât al celorlalte staţii pentru copii. „Am putea avansa ipoteza unui target mai larg al canalului, în ideea că Disney produce lucruri tentante uneori şi pentru adulţi", spune Comanescu.
Ipoteza este confirmată de Maciej Bral, vicepreşedinte şi manager general al Disney Channels din Europa Centrală şi de Est: „Audienţa principală a Disney Channel este formată din copii cu vârste între 6 şi 14 ani, dar şi din familiile acestora". În cazul Cartoon Network, „publicul-ţintă al postului este format din copii cu vârste între 6 şi 12 ani", spun reprezentanţii postului.
Un alt motiv pentru care Disney este lider de audienţă îl reprezintă programele sale. Lansarea serialului „Hannah Montana