Compania va produce 35 de Duster pe oră în ianuarie 2011, faţă de o cadenţă de 20 de unităţi acum.
Dacia va majora producţia modelului Duster de la 20 de unităţi pe oră în prezent la 25 de SUV-uri în octombrie şi ulterior la 35 de maşini la începutul anului viitor, pentru a reduce perioada de aşteptare a clienţilor, care în Europa de Vest ajunge până la şase luni.
"Ne preocupă extinderea capacităţii, dar aceasta trebuie să aibă loc şi la furnizori pentru ca şi aceştia să poată produce componentele necesare. Înregistrăm un efect favorabil în cazul modelului Duster care are un avans susţinut al vânzărilor", a spus Jérôme Olive, şeful Automobile Dacia într-un interviu pentru ZF. Duster va "împinge" astfel producţia constructorului de la Mioveni în acest an la 330.000 de autovehicule, aproape de capacitatea maximă, din care 90% vor reprezenta maşini vândute pe pieţele externe. În câteva luni de la demararea producţiei, Duster a urcat direct pe locul doi în ceea ce priveşte exporturile uzinei de la Mioveni după Sandero, nouă din zece SUV-uri fiind vândute către pieţe precum Franţa sau Germania.
Producţia SUV-ului Dacia de anul viitor ar putea ajunge la peste 120.000 de unităţi, potrivit calculelor ZF, cu o cadenţă zilnică de peste 460 de maşini, faţă de 260 în prezent. Astfel, valoarea exporturilor Duster în 2011 va fi de peste 1,5 mld. euro, potrivit calculelor ZF, ceea ce ar însemna aproximativ 5% din exporturile României. Cumulat cu cele ale celorlalte modele Dacia, ar putea depăşi nivelul de 10% din exporturi.
La începutul lunii iulie erau în derulare 35.500 de comenzi pentru SUV-ul autohton, din care peste 30.000 de unităţi proveneau din Europa de Vest. Până la finele lunii iunie în România s-au livrat peste 1.500 de SUV-uri produse la Mioveni, dintr-un total de peste 3.000 de comenzi. Majoritatea clienţilor atât din România, cât ş