În 2009, această industrie a avut un declin de 35%
Afacerile Leo Burnett au avansat cu 14%, la 262 milioane lei, anul trecut
Grupul Leo Burnett a înregistrat o creştere de 14% a cifrei de afaceri în anul 2009, ajungând la 262 milioane lei, faţă de 231 milioane lei în 2008, în condiţiile în care piaţa a scăzut cu mai mult de 35%. Cea mai mare creştere ca procent a cifrei de afaceri a înregistrat-o, pentru al doilea an consecutiv, ileo, cu o creştere de 43%. Din punct de vedere valoric, cea mai importantă creştere aparţine, şi în 2009, lui Starcom MediaVest Group, care a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 170 milioane lei, faţă de 152 milioane lei în 2008. Pentru 2010, Ştefan Iordache, COO Leo Burnett Group a afirmat că se aşteaptă la o contracţie marginală a cifrei de afaceri.
"În ceea ce ne priveşte, chiar dacă primele 6 luni au fost mai bune decât prima parte a anului precedent, ne aşteptăm la o contracţie marginală a cifrei de afaceri. Însă, chiar dacă vom termină anul cu această contracţie, suntem pregătiţi pentru modificările pe care ni le va aduce publicitatea de mâine", a declarat acesta, pentru Curierul Naţional.
În plus, piaţa de publicitate va scădea şi în acest an. "Din nefericire, piaţa locală de publicitate va înregistra o nouă contracţie în 2010, atât ca cifră de afaceri şi profitabilitate, cât şi ca număr de angajaţi", a declarat acesta, pentru Curierul Naţional.
"După ce în 2009 piaţa a scăzut cu 35% faţă de anul 2008, trendul descrescător se va menţine şi anul acesta, fără însă a avea acelaşi ritm. De asemenea, unul din lucrurile cele mai dureroase este faptul că piaţa nu a mai absorbit absolvenţii facultăţilor de profil şi cred că acest fapt se va regăsi şi în 2010", ne-a explicat Ştefan Iordache.
64 de clienţi şi 151 de branduri în portofoliu
În ceea ce priveşte conturile