Creşterea vânzărilor constructorului de la Mioveni la nivel european şi atingerea capacităţii maxime i-ar putea determina pe francezi să pună şi Marocul pe lista zonelor de unde exportă, în condiţiile în care până acum exporturile Dacia se făceau numai de la fabrica locală.
În 2012 Renault va finaliza la Tanger, în Maroc, cea de-a treia uzină unde se vor produce modele sub emblema Dacia, în urma unei investiţii de 1 mld. euro şi care va avea o capacitate de 400.000 de autovehicule pe an.
Odată cu demararea operaţiunilor, se ia în calcul atât posibilitatea de a produce maşini pe baza colecţiilor CKD (maşini dezasamblate) exportate din România, cât şi dezvoltarea unei reţele locale de furnizori.
"Ambele impoteze sunt bune. Ţine de domeniul economic care soluţie va fi preferată dintre cele două", a spus Jérôme Olive, directorul Automobile Dacia, fără a oferi vreun indiciu legat de dezvoltarea Dacia după 2012. Potrivit mai multor surse din piaţă, la Tanger se vor produce viitoarele trei modele din gama Dacia, dintre care un monovolum de şapte locuri şi un model de clasă mini, mai mic decât Sandero, ambele reprezentând maşini pentru care există o cerere puternică pe piaţa vest-europeană.
"Uzina de la Tanger este situată într-un port, într-o zonă liberă. Există posibilitatea de a instala acolo furnizori sau de a importa componente prin containere CKD. Alegerea dintre cele două variante ţine strict de calcule economice deoarece există un cost atât în ceea ce priveşte transportul, dar şi investiţia pe plan local dacă acestea vor fi produse acolo. Ambele calcule sunt în studiu. Decizia ţine de cost", a subliniat şeful Automobile Dacia.
Platforma de la Mioveni aprovizionează în prezent toate celelalte uzine ale Logan. În afara celor 300.000 de maşini care se produc în uzina auto, se mai produc alte 300.000 de automobile sub formă de com