Marcel Bărbuţ, proprietarul producătorului de adezivi şi vopsele AdePlast, a decis să folosească drept cărţi de vizită sacii de adezivi pe care îi produce la fabricile din Oradea şi Ploieşti, pentru a avea contact direct cu clienţii. Anul trecut a vândut 13 milioane de saci pe care avea trecut numărul personal de mobil şi nu are de gând să renunţe la această strategie începută încă din 1996.
Bărbuţ este singurul proprietar al unei companii locale mari care a imprimat propriul număr de telefon pe un produs, pentru că a vrut să fie primul care află părerea clientului şi nu a vrut intermediari care să transmită aceste informaţii. Businessul AdePlast a ajuns anul trecut la 113,6 mil. lei (26,8 mil. euro), nivel similar cu cel înregistrat în 2008, iar pentru anul acesta estimează o majorare de cel puţin 15%.
"De la producerea primului sac am luat decizia de a pune numărul de mobil pentru a avea un feedback imediat de la clienţii noştri. Acesta a fost şi momentul în care am început să mă implic 100% în acest business. În acea perioadă existau foarte mulţi producători de mortare, care foloseau reţete îndoielnice", afirmă Bărbuţ, care are pe cartea de vizită funcţia de director de marketing.
AdePlast a vândut anul trecut peste 13 milioane de saci, fiecare contract fiind negociat personal de Bărbuţ. Capacitatea de producţie a celor două fabrici de la Ploieşti şi de la Oradea, în care a investit circa 28 mil. euro, este de 31 de milioane de saci de mortare uscate pe an, la care se adaugă o producţie anuală de 220.000 de tone de vopsele şi tencuieli decorative.
Strategie "tipic românească"
Această strategie este văzută de consultanţi ca o paradigmă a antreprenorului român, care vrea să aibă controlul total al businessului. "N-am mai auzit de o asemenea practică la vreo altă companie, este ceva tipic românesc. Antreprenorii români nu au avut ti