Desi criza a afectat puternic buzunarele si asa destul de goale ale romanilor, acestia nu renunta la micile placeri cum ar fi vacantele, chiar daca este vorba doar de 2-3 zile. Dovada o reprezinta cei aproape 120.000 de turisti care au luat cu asalt statiunile de pe litoral, in acest weekend.
Cum ar putea fi caracterizat turistul roman in perioada de recesiune? Fie ca "turist de weekend", fie ca turistul care cauta ofertele speciale la agentii, de tipul platesti 5 zile si stai 6 sau platesti pentru o persoana si merg doua.
Data fiind situatia, agentiile si-au aliniat ofertele la bugetul limitat al romanilor si ofera preturi pe litoralul autohton pornind de la 45 de lei pe ziua de cazare. Astfel, un weekend prelungit la 4 zile, cu trei nopti de cazare, costa cel in jur de 135 de lei.
"Romanii merg pe vacanta in weekend pentru ca nu pot sa-si ia concediu o saptamana mereu, asta se poate lua o data pe an. Pe litoral, 80% din turisti vin prin agentiile de turism. Agentiile de turism au convins hotelierii sa creeze multe oferte in acest an. Am avut inscrierile timpurii, intre 1 februarie si 31 martie, prelungite pana pe 15 aprilie, iar in acea perioada cine a cumparat pachete pentru vara a beneficiat de reduceri de pana la 30%.
Am avut mini-preturi de vacanta, am avut programul 'litoralul pentru toti', intre 4 mai si 15 iunie, care se reia dupa 1 septembrie cu preturi foarte mici, intre 150 de lei la 2 stele, pana la 500 de lei o saptamana cu mic dejun. Am avut pana pe 15 iulie, si se reia intre 15 august si 31 august, oferta de gratuitati de vacanta, de tipul platesti 5-6 nopti si beneficiezi de 1-2 mai mult. Acum avem si oferta la 2-3 stele, de tipul plateste o persoana si merg doua, pe modelul Greciei", a declarat Traian Badulescu, purtator de cuvant al ANAT, pentru Ziare.com.
Agentiile nu au insa cum sa faca