Automatele de cafea mai mici şi investiţiile estimate la peste două milioane de euro în extinderea în locaţii noi ar putea aduce diviziei Nestlé Professional o creştere de vânzări la nivel local de peste 10% în acest an.
"Obiectivul nostru pentru acest an este să menţinem ritmul de creştere al vânzărilor din 2009, chiar dacă vedem o diminuare a consumului mediu pe automat cu 5% în primul semestru", spune Ştefan Neagoe, Country Business Manager al Nestlé Professional, divizia de automate de cafea Nescafé.
Businessul adus de Nestlé în România în 2001, într-un moment în care pe piaţă erau doar câteva sute de automate de cafea instalate în clădiri de birouri sau în locaţii de tranzit, i-a adus producătorului elveţian creşteri de la an la an. Piaţa a ajuns la circa 40.000 de automate în prezent, dar s-a oprit din creştere din cauza crizei.
"Anul trecut, consumul mediu pe automatele de cafea s-a redus cu 10-15% faţă de 2008. Chiar dacă companiile ar fi oferit cafeaua gratis, consumul tot ar fi scăzut, ţinând cont că în birourile companiilor lucrează acum mai puţini oameni decât în 2008, iar pe străzi circulă mai puţine maşini", afirmă Ştefan Neagoe.
El mai spune că declinul a continuat şi în primul trimestru din 2010, cu un ritm de aproximativ 5%. "Noi avem însă o creştere de două cifre (peste 10%) pe primul semestru, pe care vrem să o menţinem la nivelul întregului an", susţine managerul.
Au intrat în 1.000 de locaţii mici
Cea mai importantă mişcare din acest an a Nestlé Professional a fost lansarea pe piaţă a automatelor Komo, cu o capacitate de de 300-400 de pahare de cafea pe lună, la jumătate faţă de cele standard de pe piaţă.
Neagoe spune că în primele cinci luni divizia pe care o conduce a amplasat în piaţă aproximativ 1.000 de aparate noi, în condiţiile în care obiectivul pentru întregul an pentru creşterea număr