Foarte multe mărci româneşti au încetat să mai comunice şi riscă să le fie luat locul de către brandurile străine care investesc în continuare în publicitate, consideră Alex Bădilă (36 de ani), managing director al agenţiei de publicitate Publicis.
Într-o perioadă în care companiile se bat în promoţii, în încercarea de a-şi îndeplini un obiectiv pe termen scurt de creştere a vânzărilor, numărul brandurilor noi puse pe piaţă a scăzut faţă de anul trecut, deoarece într-un an de criză "este mai greu să experimentezi pe banii tăi. "
"Mă tem să nu ajungem în situaţia în care preţul va fi rege. Asta va depinde foarte mult de evoluţia pieţei. Mă aştept ca o parte din piaţă să iasă de sub imperiul promoţiilor şi să înceapă să construiască branduri", afirmă Alex Bădilă, care precizează că din războiul preţurilor se iese foarte greu.
El spune că în continuare companiile sunt tentate să ia decizii pe termen scurt, fără a se mai construi nimic la nivel de brand. "În perioadă de criză se spune că este stimulată creativitatea. Standardul a devenit însă "play-safe". Există adversitate faţă de risc, faţă de ideile noi, netestate, nemăsurabile direct în vânzări, a doua zi. Deciziile sunt conservatoare."
Nici atitudinea faţă de bugete nu s-a schimbat în comparaţie cu anul trecut, iar unele companii sunt tentate să reducă cheltuielile cu publicitatea fără să ia în calcul impactul pe care îl va avea lipsa comunicării.
"Să tai bugetele fără să te gândeşti la urmări, fără să îţi faci un calcul, cred că este o atitudine greşită. Companiile care evită să mai comunice ar trebui să plece de la întrebarea: uite ce buget am, ce fac cu el? Nu de la ideea «tai bugetul pentru că nu am bani de X»."
Alex Bădilă lucrează în cadrul grupului de comunicare Publicis România din 2002, iar de patru ani a fost numit la conducerea agenţiei de publicitate Publici