Echipa care acum 13 ani a depasit recordul de viteza la sol, atingand 1.228 km/h, a prezentat un prototip in marime naturala a noului super-vehicul cu care planul este sa se atinga peste 1.600 km/h pe un desert din Africa de Sud, in 2012. Vehiculul are peste 12 m lungime, este expus la targul aeronautic de la Farnborough si dezvolta 133.000 CP, fiind propulsat atat de o racheta, cat si de un motor de avion de vanatoare.
Pilotul Andy Green a depasit in 1997 viteza de 1.220 km/h cu vehiculul Thrust SSC, iar in 2012 va incerca sa atinga o viteza cu peste 350 km/h mai mare, gratie unui vehicul mai puternic numit Bloodhound SSC. Designul masinii-racheta a fost finalizat anul trecut, iar acum s-a ajuns la faza prezentarii unui prototip in marime naturala.
Incercarea de doborare a recordului de viteza la sol va fi facuta in Hakskeen Pan, Africa de Sud peste un an si ceva, pe fundul unui fost lac, cu suprafata foarte plata, ideala pentru atingerea vitezei dorite. Bloodhound va avea trei surse de propulsie: un motor de avion de lupta Eurofighter Typhoon, o racheta si un alt motor ce alimenteaza cu combustibil racheta. Vehiculul va dezvolta 133.000 CP, echivalentul a 180 de masini de Formula 1. Supermasina are 12,8 metri lungime, "cat patru masini Mini parcate una dupa alta", cum spune echipa lui Green.
Prezentarea unui prototip la scara 1:1 inseamna depasirea inca unei etape, iar alte probleme par a fi rezolvate fiindca echipa a anuntat ca a batut palma cu o companie producatoare de componente pentru avioane care va realiza partea din spate a vehiculului la inceput de 2011, in timp ce o alta companie va construi partea din fata.
Echipa a lucrat trei ani pentru ca vehiculul sa aiba o aerodinamica de neegalat, astfel incat viteza de peste 1.600 km/h sa poata fi atinsa. Daca totul merge bine, Bloodhound va fi testat in Marea Britanie la sfa