Compania sud-coreeană Samsung va cheltui mai mult pe promovare şi va aduce mai multe modele de telefoane în magazinele operatorilor şi ale lanţurilor de retail telecom pentru a detrona Nokia de pe primul loc în topul vânzărilor de telefoane mobile inteligente (smartphone), o piaţă de peste 400.000 de unităţi şi cu o valoare de aproximativ 50 de milioane de euro pe an, spune JungLak Jung, preşedintele Samsung Electronics România.
"Obiectivul nostru este să ajungem numărul unu pe segmentul de telefoane mobile inteligente, loc ocupat în prezent de compania Nokia", a declarat şeful Samsung România. "Vom fi mai prezenţi în oferta operatorilor telecom şi în magazinele de profil, iar din a doua jumătate a anului vom lansa pe piaţă noi modele de telefoane".
Vânzările de smartphone-uri abia încep să crească în România, anul trecut mobilele inteligente reprezentând 10% din numărul total de patru milioane de telefoane vândute în România, potrivit unei estimări a Vodafone, numărul doi pe piaţa locală telecom. Creşterea vine şi pe fondul atenţiei tot mai mari pe care operatorii o acordă promovării acestor produse, cu scopul de a-şi mări vânzările pe profitabilul segment al serviciilor de internet mobil. JungLak Jung spune că un element important în lupta cu Nokia îl reprezintă şi faptul că de la 1 iulie compania din România a devenit o subsidiară a Samsung, începând astfel distribuţia directă a produselor sale pe piaţa românească. "Vom lansa mai rapid în România produsele lansate de Samsung". Cel mai recent mobil lansat de Samsung în România este Galaxy S, un smartphone care utilizează platforma Google Adroid şi care e disponibil la preţuri începând cu 99 de euro la Orange şi 150 de euro la Vodafone.
Întrebat dacă Samsung poate ajunge numărul unu pe segmentul smartphone în condiţiile în care Nokia are şi o fabrică în România, în judeţul Cluj, Jung spune că