Laptopurile cu preţuri cuprinse între 500-600 de euro, cele mai ieftine din oferta Toshiba, au fost cele mai bine vândute în trimestrul doi pe piaţa locală, a declarat pentru ZF Lucian Condruz, directorul de vânzări al companiei japoneze în România. El a adăugat că în trimestrul doi s-a vândut pe piaţa locală un număr total de 70.000 de laptopuri.
Potrivit datelor companiei de cercetare IDC citate de Condruz, Toshiba s-a aflat în primul trimestru al anului pe locul patru după numărul de laptopuri vândute, respectiv 8.616 de unităţi. Pe primul loc s-a aflat Acer, cu 26.780 de unităţi, Asus - 21.102 şi Hewlett-Packard (HP) - 12.786.
Directorul de vânzări al Toshiba a declarat că producătorul de PC-uri a ajuns în luna mai la o cotă de piaţă de 13%, în creştere cu 5 procente comparativ cu anul trecut. Potrivit datelor companiei de cercetare GfK, citate de reprezentantul Toshiba, cea mai mare cotă din piaţa locală în luna mai o avea de Acer, cu 25,1%, fiind urmat de Asus - 17,5%. Toshiba s-a situat pe locul patru, după HP, cu o cotă de 14,4%.
Compania îşi va reface estimările în urma deciziei de creştere a TVA până la 24%, a declarat Condruz. "Momentan suntem în proces de evaluare. Tot ce înseamnă impredictibilitate ne afectează. Nu este imposibil ca piaţa să scadă cu 50 de procente în acest an", a mai spus Condruz.
Începând cu luna august, Toshiba va lansa pe piaţa locală trei noi modele de laptopuri. Unul dintre acestea este Libretto W100, un tablet PC cu două ecrane de 17,7 cm. Dispozitivul va costa 5.000 de lei. "Avem deja comenzi pentru acest produs, de ordinul zecilor. Nu este însă un produs mass-market şi nu va genera vânzări mari", a declarat Lucian Condruz. Un alt produs este laptopul Toshiba AC100, cu ecran de 25,7 cm, care poate rămâne în standby până la şapte zile. Asemănător unui smartphone, dispozitivul funcţionează pe platforma