Scriind despre businessurile altora, cei doi jurnalişti-prieteni s-au gândit să-şi deschidă propria afacere. Au ajuns la producţia de săpun 100% natural şi ştiu totul despre ce înseamnă o piele hidratată.
Obişnuiau să scrie poveştile de succes ale oamenilor de afaceri sau ştiri despre pieţele de capital până şi-au dat seama că pot fi ei protagoniştii ştirilor. S-au gândit să-şi deschidă o afacere care să corespundă unor criterii clare: să aibă un plan realist, costuri de lansare relativ mici şi profit sigur. După ce au cochetat cu câteva idei, au ales soluţia care astăzi a prins contur de afacere: confecţionarea de săpunuri ecologice făcute manual. „Ideea ne-a venit, de fapt, de la sora mea mai mică, Andreea, care e dispusă să-şi dea toţi banii pe cosmetice naturale. Apoi m-am documentat şi am văzut că aproape jumătate dintre americani îşi fac săpunul în casă şi că moda eco ia amplaorea. Noi, cu săpunul ecologic, suntem pe o nişă care acum se dezvoltă”, povesteşte Răzvan.
De la hobby la afacere
De pe internet au aflat reţeta şi, prin practică, au ajuns să descopere secretul săpunului perfect: extra ulei esenţial pentru un parfum persistent, ceai în loc de apă şi florile de levănţică ce rămân în palme când săpunul se topeşte. Săpunul se fabrică ori la Răzvan, ori la Ciprian acasă şi procesul pentru o serie de săpunuri durează cam trei săptămâni. Apoi este împachetat rustic într-un săculeţ de rafie cusut la maşină de Ciprian.
Cum era firesc, prima „producţie” a fost un eşec, săpunul sfărâmându-se între degete pentru că nu a fost preparat la temperatura optimă, băieţii încurcând gradele Celsius cu Fahrenheit, aşa cum era prezentată reţeta pe un site străin. Apoi, când compoziţia le-a ieşit, cei doi au căutat posibilităţi pentru a-şi îmbunătăţi marfa. „Acum folosim uleiuri de cocos, palmier şi măsline, dar vrem să ne îmbogăţim gama cu lapte de capră