Bridgestone România, filiala locală a unuia dintre cei mai mari producători mondiali de anvelope, cu afaceri de 27 de milioane de euro în 2009, apreciază că piaţa locală de anvelope, cu un volum de circa 2 - 2,2 milioane de unităţi anual, va înregistra în acest an un nivel similar cu cel din 2009, când a fost raportată o scădere de circa 30% faţă de anul precedent.
Vânzările de anvelope au însă un caracter sezonier şi pot reveni rapid, iar evoluţiile sunt parţial imprevizibile, depinzând în mare parte de condiţiile meteorologice. Astfel, după un sezon de iarnă prelungit precum cel din 2009 - 2010 vânzările de anvelope de iarnă estimate la început la 600.000 de unităţi pot urca la 900.000 de unităţi.
Potrivit Bridgestone România, biroul local al producătorului japonez Bridgestone, în prima parte a anului s-a observat o revenire a consumului de anvelope, în special în sectorul camioanelor, cererea venind din partea de vest a ţării.
"Au început să meargă camioanele şi există o creştere a părţii de vest a ţării. Mulţi transportatori au folosit între timp, pentru flota circulantă, anvelopele camioanelor trase pe dreapta. Acum trebuie să le înlocuiască", a declarat Cosmin Lixandru, fleet bussiness development manager Bridgestone România.
Totodată, el a apreciat că actualele modificări legislative, cresterea TVA, reducerile de salarii şi disponibilizările vor influenţa negativ consumul, iar acest lucru se va resimţi mai puternic începând cu luna septembrie.
Stabilitatea consumului, inclusiv al celui de anvelope, potrivit Bridgestone, depinde însă de măsurile luate de stat la nivel macroeconomic şi de realizarea investiţiilor programate.
"Statul nu investeşte. Totul este oprit acum. În primul rând statul ar trebui să îşi achite datoriile, pentru că foarte mulţi transportatori nu şi-au luat banii pentru contractele de construcţii. Iar