Primii 10 constructori cu capital românesc au înregistrat anul trecut câştiguri brute de 213 mil. euro, nivel similar cu cel din 2008, chiar dacă piaţa construcţiilor s-a contractat cu 17% în aceeaşi perioadă.
Topul este condus de constructorii specializaţi în lucrări de infrastructură care au fost implicaţi în principal în reabilitarea de drumuri naţionale şi străzi din principalele oraşe din ţară.
Omul de afaceri Dorinel Umbrărescu din Bacău, care deţine companiile Spedition UMB şi Tehnostrade, a obţinut anul trecut un profit brut cumulat de 101,4 mil. euro cu cele două businessuri, în creştere cu 10% faţă de anul precedent, deşi anul trecut a fost primul an de criză pentru piaţa construcţiilor din 2000 încoace.
Cele două companii din Bacău au câştigat în ultimii trei ani contracte pe bandă rulantă de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în principal pentru reabilitarea de drumuri naţionale. Cel mai mare contract câştigat de Spedition UMB şi Tehnostrade implică reabilitarea drumurilor naţionale DN 12 (Chichiş-Topliţa) şi DN 15 (Reghin-Topliţa), cu o valoare de 741 mil. lei (circa 180 mil. euro) şi o lungime totală de 230,7 km, contract semnat anul trecut.
Un alt contract important câştigat de Spedition UMB, care se află în derulare, este reabilitarea DN 2D (Focşani-Ojdula) cu o lungime de 118,8 km şi o valoare de 650 mil. lei inclusiv (peste 150 mil. euro). Dorinel Umbrărescu nu a putut fi contactat de ZF până la închiderea ediţiei pentru a oferi mai multe detalii legate de creşterea profitului înregistrată în 2009.
Omul de afaceri din Bacău ar putea să transforme Spedition UMB în cel mai puternic constructor din ţară (acum pe primul loc ca cifră de afaceri fiind Romstrade din Giurgiu), având în vedere că a decis să fuzioneze prin absorbţie alte şapte companii deţinute de Umbrărescu şi s