Noua eticheta ecologica a Uniunii Europene - euro-frunza - a fost autorizata luni pentru folosire la scara larga, prin ceremonia de premiere a castigatorului concursului pentru desemnarea unui nou logo, la care a participat comisarul Dacian Ciolos, potrivit unui comunicat al Comisiei Europene. Eticheta a intrat in vigoare la 1 iulie si este deja vizibila pe unele produse ecologice in cele 27 de state membre.
Cu o audienta de peste 500 de participanti, castigatorii locului doi au fost recompensati pentru contributia lor de succes, iar comisarul Dacian Ciolos a premiat castigatorul locului intai, studentul la design Dušan Milenković din Germania.
"Proaspatul logo ecologic al UE a ridicat deja profilul agriculturii ecologice in Europa. De acesta vor beneficia toate partile interesate, precum si consumatorii prin incurajarea sectorului agriculturii ecologice si consolidarea protectiei consumatorilor", a declarat Comisarul in discursul sau de dupa ceremonia de decernare.
Competitia pentru noul logo ecologic al UE a fost deschisa participarii studentilor la arta si design din intreaga Europa. Aproape 3.500 intrari logo design au fost prezentate si au fost evaluate de catre un juriu de experti de renume international. Cele mai bune trei logo-uri au fost incarcate pe site-ul concursului si au facut obiectul unui vot online, care s-a incheiat la 31 ianuarie 2010.
Juriul concursului de design pentru logo-ul ecologic, experti din domeniul agriculturii si al productiei ecologice si profesionisti de renume international au fost de asemenea prezenti la eveniment si au subliniat caracteristicile distinctive ale propunerii castigatoare pentru audienta - simplitatea ei si design-ul usor de inteles care adauga logo-urilor private, regionale sau nationale un atragator "element european verde".
O campanie pan-europeana de promov