Consilierii municipali au aprobat la ultima şedinţă înfiinţarea, în capitala Italiei, a unui birou pentru bucureştenii stabiliţi acolo. În acelaşi timp, Primăria Generală nu reuşeşte să termine Ghişeul Unic pentru rezolvarea problemelor locuitorilor Capitalei, început în urmă cu doi ani.
Obiectivele principale ale biroului de la Roma sunt: implicarea în soluţionarea problemelor bucureştenilor din capitala Italiei, să informeze mediul de afaceri italian asupra oportunităţilor de investiţii din Bucureşti şi să organizarea vizite reciproce pentru reprezentanţii celor două primării.
Superangajatul din Italia
Pe lângă atribuţiile ce ţin mai mult de activitatea unei camere de comerţ sau de cea a unui departament de relaţii internaţionale, acest birou va face şi analize ale activităţilor din diferite domenii care implică bucureştenii aflaţi pe teritoriul Italiei şi va stabili strategii şi noi proiecte.
Totul, cu un singur om, spun autorităţile bucureştene. „Costurile noastre vor ţine doar de angajarea unui funcţionar public care va fi detaşat la Roma pe o perioadă determinată. Incinta va fi pusă la dispoziţie de autorităţile italiene. Va fi, practic, un ghişeu în incinta Primăriei Romei, unde românii care au probleme legate de acte, de exemplu, şi le vor putea rezolva“, a explicat consilierul Ionuţ Popa.
Primarul Sorin Oprescu va organiza un concurs pentru ocuparea postului, aflat în organigrama Primăriei Capitalei.
Înfiinţarea biroului a venit la recomandarea primarului Romei, Giovanni Alemanno, întrucât românii reprezintă cea mai numeroasă comunitate din Italia (22% din numărul total de străini) din care aproximativ 25% sunt bucureşteni.
Viena are trei angajaţi la Bucureşti
Ideea municipalităţii bucureştene nu este una originală, dar este simplificată la maximum. Spre exemplu, Primăria Vienei este reprezentată în Capitală