Compania Kubo Ice Cream, care a preluat în urmă cu câteva luni distribuţia îngheţatei Milka la nivel local, estimează că noul business îi va aduce în acest an 10-15% din rulajele de anul trecut, adică 1-1,5 mil. euro.
Îngheţata Milka este produsă în Bulgaria de către compania Darko şi a apărut pentru prima dată în comerţul local în 2009, fiind adusă în primul an de către distribuitorul Leader International.
Kubo Ice Cream este producătorul brandului de îngheţată Amicii şi unul dintre cei mai mari cinci jucători pe piaţa locală de profil, cu afaceri de circa 10 mil. euro în 2009. Preluarea distribuţiei îngheţatei Milka a permis companiei să intre pe segmentul superior de preţ dominat de multinaţionalele Nestlé şi Unilever (Algida) şi de Betty Ice.
"Contăm în acest an pe un aport al vânzărilor îngheţatei Milka de circa 10-15% din cifra de afaceri realizată cu produsele Amicii. Distribuim îngheţata Milka în marea majoritate a reţelelor de retail şi în aproximativ 25-30% din punctele de vânzare din comerţul tradiţional pe care le acoperim", a declarat Florin Roşescu, director general şi acţionar al Kubo Ice Cream.
El nu mizează însă pe un avans al afacerilor companiei în 2010 faţă de anul trecut, astfel încât se poate estima un declin al vânzărilor brandului Amicii în acest an. "Pentru 2010 previzionăm creştere zero, având în vedere condiţiile meteo şi contextul economic total nefavorabil", a mai spus Roşescu.
Compania, deţinută de către mai mulţi oameni de afaceri din zona Moldovei, ar putea încheia şi un parteneriat strategic, la nivelul acţionariatului Kubo Ice Cream, cu proprietarul producătorului bulgar Darko - fondul de investiţii Balkan Accession Fund - potrivit unor surse din piaţă.
Anul trecut, acţionarii Kubo au purtat discuţii pentru vânzarea companiei cu mai mulţi investitori interesaţi de această achiziţie, însă în final nu